Betingelser & Vilkår

Betingelser & Vilkår

Selskabsnavn og Organisasjonsnummer

Maanesten AS, 920 920 551

 

Under salget kan det være opp mot 14 dagers leveringstid.

 

Vi tilbyr 14 dagers retur og bytterett fra den dagen du har mottatt varen. Varer kan byttes og returneres i våre fysiske butikker, påse da å medbringe ordrebekreftelse, og at varer er i rett stand. De kan også returneres i posten, og  sendes da til: Maanesten AS Prinsens gate 22  0157 Oslo. Du som kunde står selv for portokostnader. Behandlingstiden på innsendte varer vil også være lengre grunnet høyt trykk i denne perioden.

 

Det vil ikke være mulig med gaveinnpakning eller forlenget bytterett på varer kjøpt på salget. Det vil kun være 1 stk eske inkludert på hver ordre. Vi vil legge ut et begrenset antall esker til salgs i nettbutikken.

 

Fysiske butikker

I butikk er det ingen retur eller bytterett på salgsvarer. Det vil kun være 1 stk eske inkludert per kunde, og ingen mulighet til å kjøpe ekstra esker.

 

Betingelser & Vilkår

Hos Maanesten kan du betale med de fleste kreditt- og betalingskort. Etter kjøpet sendes en kvittering for ditt kjøp direkte til din e-mailadresse.

 

Leveringstid

Maanesten sørger for levering innenfor 1-2 virkedager, men med forbehold om at varer kan være utsolgt. Vi sender din ordre samlet, så om en av dine varer ikke er på lager kan det forsinke den samlede forsendelsen.

 

Vi sender våre pakker med Homerunner. Maanesten står ikke ansvarlig for forsinkelser hos vår transportør av pakker.

 

Ved bestillinger senere enn 12.00 vil leveringstiden bli forlenget med ett døgn. I tilfeller hvor en vare ikke kan bli levert som avtalt, vil vi kontakte deg innen 2-4 virkedager. Det kan være lengre leveringstid ved kjøp av salgsvarer. I desember vil leveringstiden være estimert til 3-4 virkedager grunnet større etterspørsel. Salgsvarer leveres uten eske som det ellers normalt ville gjort.

 

Gavekort

Gavekort kjøpt i vår nettbutikk er gyldig i 2 år fra utsendelse. Når bestillingen er godkjent så vil du få tilsendt ditt gavekort på e-mail/sms. Gavekortet kan inntil videre kun brukes i vår nettbutikk. Vi utbetaler ikke restbeløp ved bruk av gavekort. Gavekortet kan ikke forlenges.

Angrerett

Det er 14 dagers angrerett og 14 dagers returrett på alle varer, regnet fra den dagen varen mottas. Angrer du på et kjøp, skal du returnere varen i samme stand som du mottok den. Du må gjerne prøve varen på, men vurderer Maanesten at varen har vært brukt kan ikke varen returneres. Varen anses som å være brukt, hvis den brukes ut over hva som er mulig når man prøver en vare i en fysisk butikk. Når varen er mottatt som retur og godkjent, settes pengene inn på din konto innen få dager. Fraktkostnader for returnering er du selv ansvarlig for. For praktiske detaljer se punktet reklamasjonsrett.

 

Betaling

Vi aksepterer Dankort, Visa, Mastercard, Maestro, Visa Electron, VIPPS, America Express, JCB og Diners Club. Beløpet heves først når varen sendes.

 

Reklamasjonsrett

Maanesten tilbyr 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven for produksjons- og materialfeil som oppdages ved normal bruk av produktet. Reklamasjonsretten dekkes ikke av mangler, skader eller slitasje som er forårsaket som følge av feil bruk eller dårlig vedlikehold, samt uautoriserte inngrep. Reklamasjoner som omhandler feil eller mangler som bør oppdages under inspeksjon av varen, skal meldes til kundeservice@maanesten.no innenfor 14 dager etter kjøpet. Varen kan deretter returneres for reparasjon, utskiftning eller etter avtale kreditering. I forbindelse med reklamasjonssaker tar Maanesten returkostnaden innenfor rimelig grad.

 

Reklamasjoner og retur av varer foregår ved henvendelse til følgende adresse:

 

Maanesten Prinsens Gate

Organisasjonsnummer: 920 920 551

Prinsens Gate 22

0157 Oslo

 

Returnering kan også skje ved å ikke ta imot ordren eller levere ordren personlig hos oss. Det er ikke et krav, men ekspedisjonen fremmes hvis tilstrekkelig informasjon følger med pakken – for eksempel en kopi av ordrebekreftelsen, en kopi av en tidligere korrespondanse osv.

 

Refusjon

For vareretur eller forhåndsbetalte varer som kanselleres før forsendelsen er sendt, skjer det en hel eller delvis refusjon av kjøpesummen. Refusjon gjøres vanligvis alltid ved å refundere beløpet til samme konto som fullførte det opprinnelige kjøpet.

 

Frakt og leveringskostnader

I tillegg til prisen på varen belastes et gebyr på 75 kr hvis pakken sendes til et postkontor. Fri levering for bestillinger over 750 kr.

 

Omkostninger til betalingskort

PBS kreve et gebyr for bruk av betalingskort. I Maanesten har vi valgt å dekke disse kostnadene.

 

Registrering av personopplysninger

Det understrekes at ingen personlig informasjon som er registrert på maanesten til enhver tid vil bli overført, solgt eller gjort tilgjengelig for en tredjepart. All informasjon lagres sikkert og er bare tilgjengelig for pålitelige ansatte hos maanesten.

 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling, lagrer vi ikke kredittinformasjon av sikkerhetsmessig årsaker. Bare på betalingstidspunktet overføres opplysninger til PBS. Dette gjøres med strenge sikkerhetstiltak via en kryptert SSL -tilkobling i henhold til forskrifter fra PBS. Transaksjonene håndteres via epay.dk, som sikrer overholdelse av gjeldende sikkerhetskrav.

 

Angi nødvendig levering og kontaktinformasjon under et kjøp, denne informasjonen brukes utelukkende til behandling av ordren.

 

Informasjonen overføres og lagres elektronisk i 5 år. Informasjonen brukes vanligvis ikke, men kan brukes i en politianmeldelse. Alle falske bestillinger politianmeldes!

 

Jfr. i henhold til personopplysningsloven kan du på forespørsel få innsyn i hvilke konkrete opplysninger Maanesten har registrert om deg. På grunnlag av evt. Innvendinger kan dette slettes om ønskelig.

Facebook & Instagram

Vi forbeholder os retten til at slette spam, spamkonti og uønskede kommentarer på vores Facebook-side og Instagram-konto. Opslag, vi ikke længere ønsker skal vises på vores Facebook-feed og Instagram-feed, vil også blive slettet fra tid til anden.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. www.forbrukertilsynet.no.